⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Source: japanarts.co.jp/blog/
An extract from an interview with Yuri Smekalov

スメカロフさんは振付もやられますが、ラヴロフスキー版は演じていていかがですか?
「とても素晴らしいですが、ソ連時代に作られたものなので、対立の表現などは時代を反映したものになっています。シェイクスピアの原作はもっと深いニュア ンスがありますが、舞台ではっきり見せていくためにシンプルにしている個所もあります。原作では、墓場でパリスは犠牲にならなければなりませんが、ここで はその場面は描かれません。ソ連時代にロミオはパリスを殺すことが出来なかったんです」

 

Q: You have choreographed some works.  How do you see the Leonid Lavrovsky version (of Romeo and Juliet) when you perform the ballet?
Smekalov: It is a very gorgeous ballet.  It was made in the Soviet era, so the choreography in the conflict scenes reflects the view of the time.  While the original story by Shakespeare has implication, some dances are made simple to show them clearly on the stage.  Paris lost his life at the crypt in the original book, but the ballet doesn’t present the scene since Romeo could not kill him in the Soviet era.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Alina Somova

Uploaded on 20 Oct 2011 by ninabejanishvili

⭐️

Vladimir Shklyarov

Published on 6 Mar 2013 by Ewaasia

⭐️

Maria Shirinkina, Filipp Stepin

Published on 11 Mar 2012 by TheMikhalIvanych

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Monique Loudiers and Manuel Legris
Choreography by Rudolf Nureyev

Uploaded on 18 Jun 2011 by Ewaasia

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Alessandra Ferri, Angel Corella
Choreography by Kenneth MacMillan

Uploaded on 9 Jan 2011 by Y1MT

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

2017.2.25

❤🇯🇵 После той травмы я много думал и прокручивал плёнку назад, пытаясь понять как и почему это произошло… решил во что бы то ни стало выйти и в том спектакле, это была ЛЕГЕНДА О ЛЮБВИ и, конечно, вернуться на сцену театра, где это случилось! Счастлив, что удалось воплотить это в жизнь и преодолеть определённое напряжение связанное с этой, уже, историей! Спасибо, в первую очередь человеку, который всегда был и остаётся рядом со мной, я имею ввиду своего педагога Владимира Кима! Спасибо компании #nbaballet за возможность преодолеть некий страх и выйти на сцену Бунки именно в партии #Ромео, ведь именно РОМЕО я так и не станцевал тогда на гастролях с Мариинкой! Это, кстати уже 7 премьера для меня в этом сезоне и 3я редакция самого спектакля, на этот раз в хореографии Мартина Фридмана. Идём дальше… #питер #медный #3марта #lovemyjob / After that injury, I thought a lot and played the tape back, trying to understand how and why it happened… and decided in that whatever was to come out and play, it was the #ballet #LEGENDofLOVE and, of course, to return to the stage of the theater where it happened! Happy that we managed to make it happen and overcome a certain amount of stress associated with this already. Thank you, first and foremost, the person who always been beside me, I mean my teacher Vladimir Kim! Thanks #nbaballet for the opportunity to overcome a fear and to leave it in the party Romeo! This, by the way 7 premiere for me this season and 3rd edition of this ballet, this time choreographed by Martin Friedman

A post shared by Vladimir Shklyarov (@vladimir_shklyarov) on

東京文化会館
前回、2015年、マリインスキー公演では前日の公演中の突然の怪我で、ロミオ役を断念。
その時の無念を晴らしたかのようなコメント。

Advertisements